D3. Tèrmits a les institucions

Màfia, corrupció i qualitat democràtica

Dia:
Dijous 22 Octubre
Hora:
Localització:

Tercer diàleg del cicle 'Un món en combustió" amb Víctor Lapuente i Diego Gambetta
  • shutterstock_678637450.jpg
 Argumentari
Les activitats delictives de corrupció són la part visible d’un fenomen més profund i difícil d’analitzar com és el de la pèrdua de lleialtat democràtica. Quan això passa, la confiança en les institucions decau i la corrupció aflora i es pot estructurar, fins i tot, en organitzacions mafioses que prenen sentit a escala sistèmica. Com es poden aconseguir condicions d’equitat que evitin la traïció del principi democràtic? Quins senyals emeten les organitzacions mafioses que fan que la ciutadania les acabi legitimant?

Dialoguen

Victor Lapuente, professor titular i professor associat al Departament de Ciències Polítiques i investigador al Quality of Government Institute (QoG Institute) de la Universitat de Göteborg.

Diego Gambetta, catedràtic Carlo Alberto a la Fondazione Collegio Carlo Alberto de la Universitat de Torí i membre emèrit del Nuffield College de la Universitat d’Oxford.

*Adquirir entrades online per aquest diàleg: aquí
**Per a més informació sobre el cicle i reserva d'entrades d'altres sessions: aquí