D2. La fi dels fets

La lluita perduda per a una informació veraç

Dia:
Dimarts 13 Octubre
Hora:
Localització:
Palau Macaya de la Fundació "la Caixa"

Organitza: Fundació Ernest Lluch
Col·labora: Fundacio "la Caixa"

Segon diàleg del cicle dedicat a 'Un món en combustió' amb Esther Vera i Mariam Martínez Bascuñán
  • D2_2020.jpg

Argumentari
Durant els darrers cinc anys ens hem familiaritzat amb conceptes com ara fake news, fact-checking o notícia viral, de tal manera que ja han transcendit el seu marc d’incidència inicial. S’han convertit en puntes d’un iceberg molt més gran que inclou polítiques que van des de la geoestratègia fins als interessos que es mouen a l’entorn de les redaccions i les cuines dels diferents mitjans. I aquí el periodisme torna a ser essencial per tal de descodificar la desinformació i la censura derivada de la sobreinformació. Com es pot enfortir la democràcia des dels mitjans de comunicació?

Dialoguen:

Esther Vera. Directora del Diari Ara. Periodista i politòloga especialitzada en relacions internacionals

Mariam Martínez Bascuñán. Directora d’opinió del diari El País. Professora de Ciència Política de la UAM.

*Adquirir entrades online per aquest diàleg: aquí
**Per a més informació sobre el cicle i reserva d'entrades d'altres sessions:  aquí