D4. Desigualtat i canvi climàtic

Dijous 28 Octubre
Hora:
Localització:

Quart diàleg del cicle sobre 'Desigualtat ampliada' amb Humberto Llavador i Maria José Sanz i la intervenció inicial de Cristina Linares. Entrada gratuïta amb inscripció prèvia obligatòria. Pot tramitar la reserva, aquí
  • Dialeg4.jpg
Argumentari

Els impactes dels humans en els ecosistemes en aquesta era de l’antropocè tenen conseqüències greus per a la salut pública. Noves pandèmies i malalties contagioses formaran part de la societat global en la que vivim. Però les afectacions seran desiguals en funció de l’impacte del canvi climàtic , la geoestratègia, o la realitat física mediambiental en la que es donen.

El canvi climàtic té un impacte directe en la desigualtat econòmica de la població a diferents territoris, i més enllà de gestionar els seus impactes mediambientals (la preservació de la biodiversitat, fenòmens extrems, la qualitat de l’aire i el mar...) anticipa la necessitat d’afrontar reptes socials majúsculs com el model energètic, l’alimentació, el conreu i producció agrària i ramadera, o el control de matèries primeres.

Dialoguen

• Humberto Llavador. Professor d’Economia a la Universitat Pompeu Fabra, professor afiliat de la Barcelona School of Economics i investigador del Institute for Political Economy and Governance (Barcelona iPEG)
  • Maria José Sanz Sánchez. Directora científica del Centre d’Investigació pel Canvi Climàtic BC3 del País Basc.

*Intervenció introductòria de Cristina Linares, Científica titular al Departament d’Epidemiologia i Bioestadística de la Escuela Nacional de Sanidad del Instituto de Salud Carlos III.